Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Koncert szybkiego łowienia na Zalewie Amo

Damian Furmańczyk napisał:

W niedzielę 7 października na Zalewie Amo w Piasecznie odbyły się towarzyskie, drużynowe zawody spławikowe. Impreza była bardzo mocno obsadzona. W zawodach startowało 15 drużyn składających się z jednych z najlepszych zawodników Mazowsza oraz wieloletnich uczestników i medalistów Mistrzostw Polski.

tekst alternatywny

Organizator przewidział teamy dwuosobowe, przy czym każdy z zawodników znajdował się na przeciwnym brzegu łowiska.

Po sprawnym i szybkim losowaniu wszyscy rozeszli się w kierunku swoich stanowisk. Te były dobrze przygotowane, na coś w rodzaju "wnęk".

W wiaderkach zawodników można było znaleźć zarówno bardzo obfite mieszanki, jak i te ubogie, skromne. Ja startowałem w parze z Robertem Kowalczykiem, tworząc team "Furmany". Przygotowaliśmy 17 litrów gliny i tyleż samo zanęty, na które składały się:

tekst alternatywny

Towar zmieszaliśmy na jedną masę i podzieliliśmy po równo, na dwie części.

Na początek postanowiliśmy wrzucić 90% całej mieszanki, a na donęcanie zostawić góra 2 litry. W mieszance znalazła się jedna gazeta jokersa oraz trochę pinek i kasterów. Niczego nie doklejaliśmy. Kilka kul wylepiliśmy z nieco mocniej dowilżonej mieszanki, dzięki czemu wolniej i dłużej pracowały w łowisku. Taktyka zakładała rozrzucenie zanęty na przestrzeni przynajmniej metra kwadratowego, tak aby ryby były na jak największej przestrzeni. Dzięki temu przy szybkim łowieniu nie musieliśmy skupiać się na celności podawanej przynęty, tylko swobodnie wrzucać ją w okolice miejsca nęcenia.

Na topy założyliśmy zestawy od 0,3 do 1 grama, dodatkowo rozkładając krótkie baty z cięższymi spławikami (których nie mieliśmy okazji wypróbować). Zestawy miały obciążenie skupione przy 20 centymetrowym przyponie. Używaliśmy haczyków z twardego drutu o rozmiarze 18-20. Jako przynętę używaliśmy prawie wyłącznie czerwonych pinek.

Nasze łowienie było proste i nie szukaliśmy żadnych udziwnień. Staraliśmy się konsekwentnie odławiać płocie na 11 metrową tyczkę. Niestety zdarzyło nam się kilka krótkich przestojów, co zarówno mnie jak i Roberta kosztowało utratę miejsc w pierwszej trójce sektorów. Finalnie ja zająłem 5 miejsce na 15 zawodników, zaś Robert był 4, w tak samo licznym sektorze.

tekst alternatywny

Nasza równa postawa wynikała nie tylko z podobnych umiejętności odławiania średniej ryby, ale także z sumiennej realizacji założeń taktycznych.

Najlepszą drużyną zawodów okazał się team "Łowcy Płotkuf" w składzie Bartosz Mizera i Zbigniew Duda. Osiągnięte przez nich 8 punktów sektorowych i znakomita waga wystarczyły do zwycięstwa w imprezie. Na drugim miejscu nieoczekiwanie (jak z resztą wskazuje nazwa drużyny) uplasowały się "Czarne Konie" w składzie: Mariusz Kurczyński i Józef Wójcik. Na trzeciej pozycji (podobnie jak my z 9 punktami) uplasowali się wielcy faworyci imprezy, znający to łowisko jak własną kieszeń - drużyna "Patologia" z Łukaszem Kalmusem i Tomaszem Solką w składzie.

Indywidualnie najlepszy okazał się Mateusz Turek, który dzięki wspaniałej technice i znakomitej szybkości wyłowił z wody prawie 6500 punktów. Na podium znaleźli się także specjaliści od takiej szkoły łowienia: Łukasz Kalmus i Bartosz Mizera.

Po sprawnym ważeniu przyszedł czas na wyśmienity poczęstunek (naprawdę byłem zachwycony, mój żołądek i kubki smakowe również!) i wymianę doświadczeń po zawodach. Wszyscy czekali już tylko na jedno - ogłoszenie wyników i wręczenie nagród dla najlepszych uczestników. Tutaj także organizator i sponsorzy imprezy dali prawdziwy popis. Fantastyczne nagrody rzeczowe (wysokiej klasy baty, rolki, parasole i inne) oraz wysokie nagrody pieniężne były wisienką na torcie dla tych, którzy tego dnia okazali się najlepsi.

Ogromne podziękowania należą się Rafałowi Bukatemu, który bardzo płynnie rozpoczął i zakończył zawody (w międzyczasie osiągając świetny wynik podczas zawodów), a także wszystkim sponsorom, Kołu nr 17 z Piaseczna oraz Gminie Piaseczno.

Wszyscy ocenili zawody bardzo wysoko i słusznie, bowiem naprawdę nie było się do czego przyczepić. Wysoki poziom, rybne i równe łowisko, znakomita organizacja, świetne nagrody... za rok ta impreza będzie jednym z najjaśniejszych punktów w moim zawodniczym terminarzu.